Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

Airplanes and Dolphins

maandag, mei 16, 2016


Zondag 15 Mei. Aangezien ik tegenwoordig maar 1 dag weekend heb, probeer ik zoveel mogelijk uit die hele dag te halen. Gister besloot ik een stukje te gaan rijden naar Mr Robinsons Beach. Een plek op ongeveer 20 minuutjes rijden van waar ik woon. Het is vlakbij het vliegveld en vanaf het strand kan je de vliegtuigen zien landen en opstijgen. Het is een soort baai waar geen golven zijn. Heerlijk om op een rustige zondag te gaan hardlopen, of gewoon te relaxen. En ideale omstandigheden voor dolfijnen (en haaien :(). 

Ik reed in mijn TAB Stationwagon richting Botany Bay en strandde op een parkeerplaats aan het begin van het zeven km lange Lady Robinsons strand in Rockdale. Daar startte ik mijn wandeltocht en liep ik langs prachtige (million dollar) huizen en het prachtige strand. Op zondag zijn hier veel families te vinden die lekker aan het picknicken, vliegtuigspotten of vissen zijn. Zo'n 25 graden en een zwak windje maakten de perfecte zondagmiddag. 

Al joggend belandde ik halverwege het prachtige strand waar ik wat foto's maakte van het mooie uitzicht. Zittend op een klein zandduin staarde ik naar de opstijgende en landende vliegtuigen. En zoals ik al eerder vertelde op mijn blog, ik spot altijd dieren. En jahoor, zag ik daar toch wat vinnen in het water voorbij schieten. Shit is dat een dolfijn, of een haai?! Mijn vriendinnetjes waren nog wakker en ik was midden in een gesprek met hen in onze groepswhatsapp. Apart, zij komen net thuis van een feestje en ik zit op het strand dolfijnen te spotten. Dus ik met hoofdletters in de app: 'MEIDEN IK ZIE EEN DOLFIJN' vet random. Waarop een van hen zei: 'Weet je zeker dat het geen haaien zijn?'. Nee, dat wist ik dus niet zeker ha-ha. Maar na langdurig staren op het water zag ik toch echt twee dolfijntjes die op vis aan het jagen waren.

Na een heerlijke middag ging ik weer op huis aan voor een Netflix en chill avondje. Dagen zoals deze zal ik nooit voor lief nemen, helemaal als ik straks weer in Nederland ben. Waar de zee daar dan niet ver weg mag zijn, maar onze kille Noordzee kan nooit tippen aan deze beauty hier. 



-x-x-x-

You Might Also Like

0 reacties

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook