Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

What to do in Sydney when it rains?

dinsdag, april 26, 2016

Waar of niet waar?
Omdat Australië natuurlijk één groot tropisch eiland is, regent het hier nooit. Ik verslijt mijn dagen liggend op het strand, zippend aan cocktails onder een palmboom.


Antwoord: niet waar natuurlijk. Sydney heeft gewoon 4 seizoenen. Ondanks dat deze seizoenen iets anders zijn vormgegeven dan in Nederland wordt het hier nu gewoon herfst. Zo zien de seizoenen eruit volgens de Australian Government:

  • Summer: December to February
  • Autumn: March to May
  • Winter: June to August
  • Spring: September to November
Dit betekend dat het nu s' avonds aardig koud aan het worden is, de temperatuur zakt tot zo'n 12-15 graden (brrrrr). Als de zon schijnt wordt het alsnog aardig warm; zo'n 20-28 graden. Ik mag dus nog niet klagen :). Maar wat doe je nou als je niet hoeft te werken en het geen mooi weer is.. Ik zette wat activiteiten die ik hier heb gedaan op een rij:

1. iMax Theatre Sydney Harbour

S' werelds grootste 3d scherm om films op te kijken, claimen ze. Hier keek ik naar de film 'Everest' waarin hevige kou voorkwam, brrrr. Niet heel goedkoop: wel een aanrader!

2. Sydney Indoor Climbing Gym in St Peters

Super leuk! Een grote ruimte met klimmuren, waar je in harnas wordt gehesen en een proefles krijgt van 10 min als je voor het eerst komt. Een leuke manier om wat beweging te krijgen en dat voor een leuke prijs (32 dollar ongeveer).

3. SkyZone Trampolines in Alexandria

Niet duur, wel erg leuk! Net als het Indoor Climbing is het fysiek uitdagend, maar ook gewoon erg leuk. Je kunt gewoon 'alleen maar rondjes lopen', dunken op het basketbal gedeelte, of trefbal spelen met een team.

4. Hoyts Cinema in Eastgardens

Omdat deze bioscoop ongeveer 5 minuten van ons huis af ligt, was dit onze standaard 'go-to' op de wat frissere zondagavonden. De bioscoop heeft ligstoelen in elke (!!) zaal. Waar je dus standaard in vol-gestrekte functie een film ligt te kijken. Junglebook is trouwens ook echt een aanrader :)! Niet echt voor kinderen, die tijger is mega eng gemaakt.

Dat was mijn korte lijstje met tips! Natuurlijk is het hier nog niet écht super koud en zat ik gister nog in bikini in de tuin (onder die palmboom jawel). 



You Might Also Like

0 reacties

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook