Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

Van Gold Coast tot Tasmanië

dinsdag, januari 19, 2016

 
Hi iedereen!

Ik weet het.. Het is te lang geleden dat ik een blog online zette. Misschien een maandje? Of twee.. In de tussentijd is er veel gebeurd en ik zal maar bij het begin beginnen.

Na een week ziek geweest te zijn in Surfers Paradise. Wat overigens echt geen pretje is als je in een kamer slaapt met 3 anderen en geen kant op kan behalve van je bed naar je balkon en terug. Had ik wel even mazzel dat ik een Tv had! En die week maar lekker uitgerust en vrij weinig contact met de buitenwereld (op m'n roomies en een nieuwsgierige Koockabaroo na). Daarna samen met m'n Engelse vriendin Jo-Anne verkast naar Coolangatta. Een super chilled down plaatsje aan de voet van Gold Coast, randje Nieuw-Zuid Wales. Waar we genoten van rustige strandjes, loads of wildlife en een snorkelcursus waar jullie vast allemaal het filmpje al van hebben gezien. (Niet? Check even deze link: https://www.youtube.com/watch?v=VLkOa5qiWqI).



Na een week daar gespendeerd te hebben kwam eindelijk Ro ingevlogen vanaf Bali! En raad maar.. Dat kind was doodziek. Dus maar weer een weekje binnen.. Toen ze weer beter was zijn we naar de Currumbin Wildlife Sanctuary geweest waar de vogels je om de oren vliegen en samen met de Kangaroos uit je hand eten.


Tijd om aan het werk te gaan! In al die weken binnen zitten en ziek zijn heb ik alles behalve stil gezeten. Mail na mail ging de deur uit om maar een baantje te vinden. Wat nog best lastig blijft te zijn.... Ik zal niet teveel op details in gaan maar kort gezegd was het allemaal niet zo makkelijk als dat ik gehoopt had. Eindstand: dan maar naar het platteland om wat werk te doen. En gelijk maar dagen maken voor m'n tweede visum (na 88 dagen op het platteland werken mag je een tweede jaar in Aussie blijven). Daar gingen we, hele zooitje mee en op naar Gatton een plattelandsplaatsje in de Toowoomba regio. Klaar om hard te werken en geld te verdienen..

Was dat maar waar.
Om dit verhaal kort te houden zal ik weer niet teveel in detail treden. Het komt erop neer dat we na een week in tranen, rugpijn, slapeloos en geldnood een ticket terug boekte naar Sydney waar we bij familie van vrienden uit Nederland verbleven. Met kerst en nieuwjaar voor de deur waren we erg blij dat we terecht konden in een huis waar we allebei onze eigen kamer hadden, een huiskat, 'pleegouders' en elke avond een bordje eten. En daar begon de jacht weer: op zoek naar werk.

Vlak voor kerst werpt het voor ons allebei z'n vruchten af (dachten we). Vanuit Five Dock (een buitenwijk van Sydney) reisden we dagelijks naar het centrum met een Ferry of de bus. Rowan vond werk als au pair bij een gezin van 6 en ik kan aan de slag bij een Marketing en Sales bedrijf. Wat ze brachten als een mooi plaatje, van bedrijf naar bedrijf voor het Prince of Wales ziekenhuis.

Met kerst houden we een uitgebreid vreetfestijn, versieren we de boom tussen dansjes op kerstliederen door en eten we onze zelfgemaakte appeltaart op de bank. Daarna reizen we in de auto naar de Blue Mountains voor een picknick. Savonds gaan we aan de restjes en eindigen we doodop met een kerstfilm. Heeeeeerlijk. We gaan stappen tot laat en shoppen onze oren eraf tijdens de Boxing Day Sales.

Met oud en nieuw gaan we natuuuuurlijk de stad in om vuurwerk te bekijken. Om 10 uur staan we in de rij om de Botanical Gardens in te mogen en onze plek op te zoeken tussen nog 10 duizend anderen in Mrs Maqueries
Point. En ongelofelijk maar waar. Loop ik daar toch bijna alle bekenden tegen het lijf!

Na dit alles moet er gewerkt worden. Rowan trekt in bij de mensen waar ze au-paired in Paddington. En ik verhuis naar Maroubra waar ik in een super groot huis woon met nog 5 anderen. In een ruime kamer met bureau en een kast die de hele muur bezet. Maar de marketing baan betaald slecht en ik kom op een punt waar ik het even allemaal niet meer weet. Het zal de derde maand van huis weg wel zijn.

Ro en ik besluiten in de weekenden leuke dingen te doen dus we pakken strand na strand en ijsje naar ijsje. De week voor m'n verjaardag krijgt ro te horen dat haar gezin een lang weekend de hort op gaat, waardoor zij dan vrij heeft! Kortom, een goed moment voor ons om wat meer te zien dan de stranden van Sydney.

We pakken het vliegtuig naar Launceston, een stad in Tasmanië. Daar krijgen we de tip op naar een prachtig gebergte te wandelen, waar we in een stoeltjeslift genieten van het prachtige uitzicht. We nemen een duik tussen de zwanenkuikens in het meer en werken aan onze 'tan'. De volgende dag reizen we 'met studentenkorting' in de bus van Launceston naar de hoofdstad, Hobart. Daar huren we een auto en met onze backpackers achterin gaan we de rest van het eiland verkennen. En god, was is het prachtig. Ellenlange wegen met niks anders dan stranden, bergen, bossen en heel veel aangereden walibis Kangaroes en wombats :( We doen urenlange wandeltochten in dit mooie landschap en genieten met heerlijke muziekjes van onze 'eigen' Suzuki Swift. Aan de andere kant van de weg wel....  Heerlijk genietend van een kaasplankje met prachtig uitzicht op de Botanische Tuinen van Hobart, krijg ik eindelijk dat verlossende telefoontje. Ik kan de volgende dag nog beginnen bij een bedrijf in Sydney dat Campers verhuurd! Kantoor en een beetje contact met de klanten, maandag tot vrijdag 9-5. I d e a a l. Precies op tijd voor m'n verjaardag! Want dat is donderdag al!!

We gaan nu boarden op het vliegtuig terug naar Sydney.
Ik mis jullie allemaal wel heel erg maar voorlopig blijf ik toch nog even!

Dikke kus!




You Might Also Like

0 reacties

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook