Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

My Ultimate moment

woensdag, oktober 14, 2015

Hiyaaaaaa!

Zo ik ben nu officieel een week in Aussie. And i really really really like it! Hostellife is zo goed als je zou denken dat het is. Verbleef in Wake Up Sydney. Een bekend hostel mídden in de stad en recht tegenover centraal station. Het is echt ongelofelijk hoeveel nederlanders hier in aussie zijn. We zijn zo'n klein volkje en toch zijn we overal ter wereld te vinden. Zo sprak ik een echtpaar uit Skandinavie, die de wereld over zeilden. Laat die net toevallig een maand daarvoor nog in Ijmuiden geweest zijn. Ongelofelijk.

Even een blik op de dingen die ik gedaan heb afgelopen week.

Coogee to Bondi beach walk
Er is een wandelroute langs de stranden onder Sydney. Echt ontzettend mooi. Van kleine strandjes waar letterlijk geen ziel te vinden is, tot he wereldberoemde Bondi Beach. We hebben ze allemaal gezien. En je raad nooit wat we nog meer zagen langs die prachtige kust. Jawel: walvissen! Het wordt al opmerkelijk genoemd als je ze uberhaupt een keer ziet, laat staan als je het twee keer mee maakt. Want ja, een paar dagen later zagen we ze wéér, in Anna Bay.


Catamaran Cruise Darling Harbour
Op loopafstand van het hostel waar ik verblijf vind je Daeling Harbour. Ontzettend groot en ontzettend mooi. Vanaf daar staptrn we op de Catamaran en vaarde we nét ver genoeg zodat je op het strand kan liggen, maar dichtbij genoeg dat je de Harbour Bridge en Sydney Opera House op de achtergrond hebt. In een woord: wauw!

Basecamp
3 dagen versleten we op een campeerplasts in Port Stephens. Een prachtig rustig plaatsje dicht aan het strand. Letterlijk tussen de kangaroes (dan wel tam) en de koala's (wild). Daar hebben we op het strand gelegen, de zonsopgang bekeken, gesandboard, dolphin cruise gedaan en een berg 'beklommen' op Anna Bay. Ik zal je niet vervelen met een saaie uitleg, de foto's zeggen wel genoeg.

Eenmaal terug in Sydney heb ik het nodige geregeld voor komende tijd: accomodatie, medicare kaart voor gratis zorg en mijn trip naar Brisbane geboekt! HOPPA.

You Might Also Like

0 reacties

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook